طبق اعلام رئیس شرکت بازیسازی Treyarch یعنی جناب مارک لامیا اعلام کرد که نسخه ی دوم سری بازی Black OPS با نسخه ی اول تفاوت اساسی خواهد داشت و بازیبازان از این تغییرات انجام شده در این سری بازی متحیر خواهند شد.
در صحبت ایشان با Polygon مشخص شد که وقتی استدیو ی Treyarch دید زمان ساخت نسخه ی دوم BO فرا رسیده است نمی خواست که نسخه ی قبلی را با کمی تغییر به بازار عرضه بکند.بجای این کار این شرکت به اکتیویژن گفت که بازی قبل مناسب هر دوره ی زمانی و ذهنیتی نیست.
نقل قول:
ما همه چیز را دوباره برنامه ریزی کردیم.از محیط و زمینه ی بازی تا به وسایل جدیدی که بازیبازان با ان ها به بازی خواهند پرداخت و داستانی شاخه دار و همچنین شانس های انتخاب معنا دار در بخش داستانی بازی.وقتی که ما تصمیم گرفتیم با اکتیویژن درباره ی این بازی صحبت کنیم این کار واقعا نیاز به اندیشه و کنکاش داشت.برای مثال : نگاه کن ; بازی BO چیزی فراتر از ویژگی شخصیتی از یک بازی است. |
نقل قول:
ما این ایده را دوست داشتیم که عملیاتهای سیاه (Black OPS ) خارج از هر گونه رادار و محدوده ی خلاقانه است.شما این غرور را داشتید که این افراد هر کاری را می توانند انجام دهند.بنابرین نیاز نبود که این عملیات سیاه برای دوره ی زمانی با ذهنیت های خاص سازگار شود.بنابرین تیم سازنده به وسیله ی همین موضوع بسیار خلاق شدند.این مسئله هم درباره ی بخش داستانی صادق بود هم بخش چند نفره ی بازی. |
نقل قول:
شما همه ی انواع گدجت ها را خواهید دید, در نسخه ی اول ان را مشاهده کردید , در نسخه ی دوم نیز مشاهده خواهید کرد بنابرین ما فقط لازم بود که به سمت سلاح های بازی برویم.مسئله ی اصلی این بود : انجام این بازی لذت بخش است.ما توانستیم این مسئله را در داستان و بازی BO توجیه کنیم و قرار بدیم.این افراد همیشه به بهترین بهترین ها دسترسی دارند.ان ها می توانند از سلاح های prototype استفاده بکنند , می توانند سلاح ها را تغییر دهند , ان ها هر کاری را که باعث کامل شدن گیم پلی بازی می شود انجام می دهند.این مسئله باعث شد که زمینه ی خلاقانه ی بسیاری برای ساخت بازی دوم برای ما فراهم شود.ما می خواستیم که تغییراتی را در فرانچایز سری بازی COD انجام بدهیم. |
BO II در تاریخ 13 نوامبر سال جاری میلادی برای PS3 , X-360 و PC عرضه خواهد شد.
منبع